Infolinia
570 310 000570 320 000
Koszt według stawki operatora
Najczęściej zadawane pytania
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Dieta na depresję

2017-03-03
Dieta na depresję

Wpływ żywności na nastrój

Pomimo tego, że powodów do szczęścia można znaleźć dużo np. coraz to wyższe temperatury i więcej słońca, niektórzy ludzie cały czas chodzą ponurzy. Przyczynami depresji i złego samopoczucia, oprócz ewentualnych problemów życiowych, może być również niedobór witamin i wartości odżywczych. Jednym z elementów leczenia, a także zapobiegania przy pojawieniu się pierwszych objawów depresji, powinna być więc być właściwie skomponowana dieta. Medycyna od dłuższego czasu bada zawartość różnych składników z żywności i ich wpływ na nasz układ nerwowy. Zostały więc wyodrębnione pewne związki o ewidentnie pozytywnym wpływie na nasz nastrój i zdrowie psychiczne.

Serotonina

Ważnym czynnikiem odgrywającym dużą rolę jest serotonina, inaczej "hormon szczęścia". Zmniejszenie ilości tego hormonu odpowiedzialne jest za złe samopoczucie, podjadanie i zwiększa wrażliwość na ból. Aby utrzymać odpowiedni poziom serotoniny musimy spożywać produkty bogate w tryptofan, ponieważ serotonina powstaje z rozkładu aminokwasu egzogennego jakim jest tryptofan.


Produkty bogate w ten składnik to:

- ryby

- nasiona dyni i słonecznika

- banany

- awokado

- jajka

Kwas foliowy

Kolejnym ważnym składnikiem w utrzymaniu dobrego nastroju jest kwas foliowy. Działa on uspokajająco na nasz układ nerwowy, niweluje uczucie zmęczenia i stresu. Gdy zaczyna nam brakować tego składnika odczuwamy lęki, agresje i czujemy się nadpobudliwi.


Kwas foliowy możemy znaleźć w:

- brokułach

- szpinaku

- fasolce

- brukselce

Kwasy tłuszczowe

Nasza dieta powinna być bogata w różne składniki, dlatego nie możemy zapomnieć o ważnej roli kwasów omega-3. Zdrowe tłuszcze jak wiadomo wpływają na nas pozytywnie w tym przypadku chronią przed demencją, depresją, jak również łagodzą stany agresji.


Zdrowe tłuszcze to:

- oliwa z oliwek

oleje tłoczone na zimno

- orzechy

Warto również pamiętać, że nasze potrawy jemy również oczami i węchem. Dlatego przygotowywane produkty powinny być nie tylko zdrowe ale i smaczne. Dobrym sposobem na połączenie tych wszystkich produktów jest forma koktajlu. Na blenderze wysokoobrotowym możemy połączyć warzywa, owoce i orzech i wypijać codziennie rano szklankę dobrego nastroju.  

Pokaż więcej wpisów z Marzec 2017
Zaufane Opinie IdoSell
4.89 / 5.00 829 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-04-01
Wszystko na najwyższym poziomie, mega szybka wysyłka
2024-03-19
Wszystko w najlepszym porzadku. Ekspresowa wysylka, ozonator dziala jak nalezy.
pixel